Prietenul meu, calculatorul

Un, blog despre calculatorul meu. Evolutie sau upgrade, de la primul meu calculator pana la cel din prezent. Teste si comparatii intre diferitele componente care au alcatuit si alcatuiesc in continuare computerul meu. Prima impresie cu programele cu care mai lucrez si azi. Jocuri pe care nu am cum sa le uit niciodata. Lucruri interesante pe care le-am intalnit de-a lungul timpului in sfera IT.

Septembrie 1994. Eram in clasa a 9-a. Primele zile de liceu... Eram la clasa de informatica. Spre marea mea surprindere, nici unul din noii mei colegi nu aveau un calculator acasa.
Eu aveam calculator deja de mai bine de 9 luni. Eram familiarizat cu sistemul de operare MS-DOS. Formatam aprope saptamanal HDD-ul, si reinstalam totul de la 0, jocuri, si diverse programe, devirusam daca era cazul.
La scoala eram anuntati de profesoara de informatica, ca in curand vom incepe sa studiem un limbajul de programare Pascal. Nu stiam ce inseamna limbaj de programare si nici presupune acest lucru asa ca nu i-am dat prea mare importanta. Visam in continuare sa fac grafica 3D si animatie.
Intr-una din zile, intamplator nimeresc o emisiunde de IT pe un program de televiziune nemtesc. Printre altele, au prezentat un program de grafica si animatie 3D de care nu mai auzisem pana atunci: 3D Studio. Am inceput sa ma interesez de acest program, in cercul destul de restrans, pe vremea aceea, de prieteni "calculatoristi", si in scurt timp l-am primit de la fostul meu coleg pe vreo 12 diskete. Era 3D Studio R3 pentru MS-DOS. Instalarea a decurs fara probleme pe calculatorul meu. Prima impresie a fost putin sub asteptari. Era cam complicat. Pana in acel moment, am crezut ca grafica si animatia 3D se pot face mai usor. Interfata stufoasa mi-a dat ceva batai de cap. Mi-a luat cateva saptamani sa ma obisnuiesc cu ea. Era din ce in ce mai clar: 3D Studio era programul de grafica si animatie 3D pe care il cautam de cand am primit computerul. Am invatat sa creez si sa modific obiecte, sa folosesc luminile de diferite tipuri, sa creez si sa editez materiale. La vreo luna am reusit sa fac si prima animatie. In fiecare zi invatam lucruri noi in 3D Studio. In acelasi timp intelegeam tot mai mult si care sunt limitele calculatorului meu. 3D Studio R3 rula binisor pe un procesor 486 SX si pe 4 Mb RAM in modul de editare. Randarea obiectelor dura mai mult sau mai putin in functie de complexitatea lor. Scenele mai complexe solicitau procesorul si depaseau cu mult memoria calculatorului de numai 4 Mb. Stateam uneori pana la jumatate de ora pentru randarea unei singure imagini. Pentru animatii de cateva zeci de secunde, lasam calculatorul sa randeze toata noaptea; ma mai trezeam din cand in cand sa vad daca a terminat treaba sa daca totul decurge normal. Am inteles ca un procesor mai mare si mai multa memorie ar scurta considerabil timpul de randare.
Cam de pe atunci dateaza si primele ganduri de upgrade.
La fel ca si Corel Draw, 3D Studio nu a mai lipsit de pe nici un calculator pe care l-am avut.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu