Prietenul meu, calculatorul

Un, blog despre calculatorul meu. Evolutie sau upgrade, de la primul meu calculator pana la cel din prezent. Teste si comparatii intre diferitele componente care au alcatuit si alcatuiesc in continuare computerul meu. Prima impresie cu programele cu care mai lucrez si azi. Jocuri pe care nu am cum sa le uit niciodata. Lucruri interesante pe care le-am intalnit de-a lungul timpului in sfera IT.

Inca din primele zile ale clasei a 9-a, am fost anuntati in legatura cu materia pe care o aveam de parcurs in acel an. La informatica aveam vreo 3 materii. Una dintre ele era programarea. In cadrul cursurilor de programare, urma sa studiem limbajul PASCAL. In prima saptamana ni s-a facut doar o introducere teoretica in Pascal. Spre norocul meu, fostul meu coleg, care era acum la alt liceu, facuse deja rost de programul Pascal. Asa ca eu il aveam deja instalat din a 2-a sau a 3-a zi de scoala.
Intr-o zi, intalnesc un vecin, student la Politehnica, care stia ca am calculator. Ma intreaba daca nu pot sa-l las sa-si faca o tema pe calculatorul intr-un "anumit program, Pascal"; el nu stia ca auzisem si eu de Pascal si ca il aveam deja instalat pe calculator. Raspunsul meu a fost afirmativ, asa ca urma sa ne vedem seara la mine.
Se face seara, vine omul, cu manual, caiet, creion si disketa. Il poftesc in fata calculaotrului si incepe treaba. Avea de transcris pe calculator un program de pe caiet, ce i-a fost dictat la cursuri. Toata treaba a durat vreo 2 ore, timp in care eu am stat in spatele lui sa vad ce face. Cand a terminat, dupa ce a copiat pe disketa, l-am rugat sa-mi lase pascalul deschis cu programul lui cu tot.
Dupa ce a plecat, m-am asezat eu in fata calculatorului si am inceput sa fac mici modificari la codul sursa al programului lui. Am ramas lipit de scaun pana pe la 4 dimineata, descoperind nenumarate lucruri. Era prima data cand aveam de-a face cu programarea. In zilele care au urmat pascal-ul era singura aplicatie in care imi petreceam vremea. Descoperisem initierea modului grafic, asa ca majoritatea programelor pe care le faceam aveau ca rezultat o animatie. In urmatoarele 6 luni, am invatat despre pascal cam tot ce se invata atunci in liceu. Ce am invatat peste, am considerat ca fiind "bonus". Prin clasa a 10-a am reusit sa aduc in Pascal grafica 3D. Pana la finalul liceului, am lucrat la o alicatie asemenatoare cu 3D Studio. De fapt era un editor 3D de obiecte primitive: prisma, cub, tor, n-gon, sfera, tor, cilindru, con, si obiecte de rotatie, carora le puteam aplica functii de translatie, scalare, rotatie.
Atunci cand am prezentat programul la care lucram profesorului de informatica, acesta a spus ca nu are rost sa imi mai bat capul cu ce au facut altii inaintea mea. Se pare ca omul nu a inteles despre ce e vorba si ca si-a gresit cariera, devenind profesor de informatica.
Pascal si 3D Studio au fost principalele aplicatii pe care le-am studiat in urmatorii 4-5 ani.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu